eKonferencja: Technologie w terapii autyzmu

oraz terapii logopedycznej i pedagogicznej

Jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną na odległość w terapii autyzmu oraz terapii logopedycznej i pedagogicznej? Jakie metody działają, a jakich należy unikać? I jak radzą sobie w tej sytuacją terapeuci, dzieci i ich rodzice?

Aby odpowiedzieć na te i inne pytania, do udziału w eKonferencji zaprosiliśmy terapeutów, nauczycieli, dyrektorów i innych ekspertów w dziedzinie szeroko rozumianych specjalnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych. W swoich wystąpieniach podzielą się własnymi doświadczeniami, pokażą, jak zorganizować taką pomoc i udowodnią, że efektywna praca jest możliwa nawet na odległość.

Serdecznie zapraszamy, zarezerwujcie czas i weźcie udział w naszej eKonferencji!

Data wydarzenia:
01.12.2020, godz. 16:50-20:00

Wstęp wolny. Uczestnicy konferencji otrzymają zaświadczenia

Uwaga! Ze względu na bardzo duże zainteresowanie i ograniczoną liczbę miejsce na platformie webinarowej konferencję będzie można obejrzeć na żywo także na stronie Wyrównywanie szans na Facebooku.

Prelegenci

Anna Budzińska

Psycholog, od 2005 roku dyrektor Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka. Ukończyła psychologię na Wydziale Nauk Społecznych na Uniwersytecie Gdańskim w 1993 roku. W tym samym roku rozpoczęła pracę w Ośrodku dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku. W lutym 1996 roku A. Budzińska otrzymała stypendium naukowe w Instytucie Psychologii Uniwersytetu w Oslo, gdzie opiekunem naukowym był prof. Arne Brekstad. Staż praktyczny odbyła w ośrodku wczesnej interwencji dla dzieci z autyzmem: Tidlig Intervensjons Prosjektet i Oslo (TIPO) oraz w Kapellveien Treatment Center w Oslo. Od 2000 roku podnosiła swoje kwalifikacje zawodowe w Princeton Child Development Institute w USA, gdzie w 2004 roku odbyła roczny staż szkoleniowy, którego celem był rozwój umiejętności terapeutycznych i kierowniczych. W maju 2006 roku obroniła na Uniwersytecie Gdańskim pierwszą w Polsce pracę doktorską na temat „Dynamika rozwoju komunikacji werbalnej dzieci z autyzmem poddanych terapii behawioralnej – badania longitudinalne”.

W 2005 roku przy wsparciu Fundacji Barbary Piaseckiej Johnson, PCDI i Miasta Gdańska powstał Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku (IWRD), będący pierwszą w Europie repliką PCDI, którego do dziś jest dyrektorem. Jest jednym z dyrektorów Aliance for Scientific Autism Intervention (ASAI), międzynarodowej organizacji, której celem jest propagowanie na świecie skutecznego modelu terapii dla osób z autyzmem. Współpracuje z wieloma ośrodkami w Europie, prowadząc wykłady, szkolenia i superwizje. Swoje doświadczenia zawodowe prezentuje także podczas konferencji naukowych w kraju i zagranicą. Jest autorką popularnej książki – poradnika „Skuteczna terapia dziecka z autyzmem”.

Małgorzata Cackowska

Dr hab. w dziedzinie pedagogiki, pracuje Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego, na stanowisku profesora. Od lat publikuje i prowadzi badania nad książką obrazkową oraz jej potencjałem edukacyjnym i rozwojowym; od niedawna jej zainteresowania obejmują kulturę mobilną oraz sposoby użytkowania technologii w edukacji. Od 2017 roku pełni funkcję redaktorki naczelnej czasopisma naukowego „Ars Educandi”, przewodniczącej Gdańskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego.

 

Ewa Rycombel

Magister nauczania początkowego (WSP Olsztyn) i logopeda (studia podyplomowe na Uniwersytecie Gdańskim), pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 19 na warszawskim Ursynowie, koordynator logopedycznej Sieci Współpracy i Samodoskonalenia działającej w PPP19, logopeda w publicznym przedszkolu w Bliznem Jasińskiego, provider metody Neuroflow ATS w Centrum Leczenia Wad Rozwojowych Formmed (Stare Babice), autorka książeczek do terapii logopedycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym Szop Pracz i Przyjaciele oraz Żabka Rzekotka i jej drużyna (Harmonia) oraz materiałów w publikacji Terapia logopedyczna dziecka w wieku szkolnym (Raabe), propaguje wiedzę logopedyczną podczas szkoleń dla nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz warsztatów dla rodziców, członek Zarządu w Polskim Związku Logopedów Oddział Mazowiecki.

Jolanta Aleksandra Rodzewicz

Od 2007 r. dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Węgorzewie, absolwentka WSP w Bydgoszczy (logopedia) oraz APS w Warszawie (tyflopedagogika).

Doświadczony trener kompetencji kluczowych w ogólnopolskich projektach adresowanych do kadry zarządzającej szkół i placówek oraz pracowników instytucji wspomagania, nauczyciel dyplomowany, wykładowca Instytutu Studiów Podyplomowych w Warszawie, Lider Zmian w Edukacji, Lider WWRD dla województwa Warmińsko-Mazurskiego, Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji. Zaangażowana w edukację oraz życie społeczne, współtwórczyni i realizatorka wielu projektów edukacyjnych, powołana przez Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego na członka Rady Społecznej ORU „DOREN”. Prowadzi szkolenia w zakresie organizacji pracy szkoły, pomocy p-p, zarządzania, komunikacji interpersonalnej.

Jakub Stankiewicz

Ojciec, opiekun prawny Piotra lat 8 chorującego na wadę genetyczną (duplikacja 12 chromosomu) oraz Autyzm atypowy.

Absolwent: Krakowska Akademia im. A. Frycza Modrzewskiego (Kraków) studia jednolite magisterskie i doktorat Wydział Prawa, Administracji i Stosunków Międzynarodowych na Akademii Górniczo – Hutniczej im. S. Staszica (Kraków). Studia podyplomowe Zarządzanie Funduszami UE – Uniwersytet Śląski (Katowice) studia podyplomowe Wydział Pedagogiki i Psychologii.

Monika Zielińska-Miętkiewicz

Logopeda, rodzic, nauczyciel akademicki na Uniwersytecie Gdańskim, manager produktu.

Autorka ponad 50 produktów (tradycyjnych i cyfrowych), które od wielu lat sprawdzają się w codziennej pracy nauczycieli i terapeutów na całym świecie.

Współautor/autor takich znanych programów dla terapeutów jak: cała seria mTalent (mTalent.pl); wiele lat wcześniej – eduSensus Logopedia, terapeutyczne gry planszowe marki Trefl i inne. Autorka wielu znanych dzieciom tekstów logopedycznych, np. Logo-rymy, Orto-rymy, Wyliczanki logopedyczne (cz. 1 i 2) i inne.

Od początku korona-epidemii – również administrator profilu FB Zielona Gżegżółka, skupiającego terapeutów wymieniających się doświadczeniem, smutkami i pomysłami na zdalną organizację szeroko pojętej terapii logopedycznej i pedagogicznej.

Program konferencji

16:50-17:00
Otwarcie
Jacek Świątek
17:00-17:30
Terapie w onlajnach, czyli problemy edukacji zdalnej w trybie pracy indywidualnej. Refleksja nad wynikami badań
dr hab. Małgorzata Cackowska
17:30-18:00
Codzienna realizacja terapii dziecka autystycznego za pomocą nowoczesnych i interaktywnych pomocy dedykowanych
dr Jakub Stankiewicz
18:00-18:30
Skuteczna terapia dziecka z autyzmem – model IWRD
dr Anna Budzińska
18:30-19:00
Zdalne nauczanie w okresie pandemii, czyli w jaki sposób logopeda może usprawnić organizację
terapii logopedycznej – wnioski i przemyślenia
Ewa Rycombel
19:00-19:30
#Facetka_z_Poradni o SPEcjalnych potrzebach edukacyjnych – okiem SPEcjalisty
Aleksandra Rodzewicz
19:30-20:00
Stereotypy społeczne na temat „technologii” i „autyzmu”
Monika Zielińska-Miętkiewicz

Data wydarzenia:
01.12.2020, godz. 16:50-20:00

Partnerzy konferencji: