eKonferencja edukacyjna

Przedmioty przyrodnicze na odległość

Jak zorganizować naukę przedmiotów przyrodniczych na odległość? Czym różni się zdalne nauczanie biologii, chemii, fizyki i geografii? Oraz jak otrzymać dofinansowanie na zakup wyposażenia szkolnych pracowni, w tym zasobów multimedialnych – tak ważnych w edukacji na odległość?

eKonferencja „Przedmioty przyrodnicze na odległość” to już trzecia edycja wydarzenia zorganizowanego pod szyldem www.zdalnelekcje.pl, którego ideą jest pomoc szkołom, nauczycielom i dyrektorom placówek w organizacji łatwej i skutecznej edukacji zdalnej.

Tym razem skupimy się na przedmiotach przyrodniczych, których nauka często uzależniona jest od wyposażenia pracowni. Wraz z zamknięciem szkół i brakiem dostępności do specjalistycznej aparatury – istotniejsze okazało się wyposażenie… domowe, a jeszcze bardziej istotne dostęp do multimediów, które mogą tworzyć tzw. wirtualne laboratoria.

W celu pokazania możliwości, rozwiązań i narzędzi zaprosiliśmy do udziału wyjątkowych prelegentów: nauczycieli, superbelfrów i innych specjalistów, którzy podzielą się swoim doświadczeniem i wiedzą, pokażą, z jakich metod sami korzystają, powiedzą, co działa, a czego należy unikać oraz udowodnią, że łatwa i skuteczna nauka na odległość jest możliwa!

Eksperymenty przyrodnicze metodą projektu… filmowego
Lech Wikaryjczyk
Dofinansowanie na pracownie przyrodnicze w ramach Rezerwy Oświatowej 2020
Urszula Krakowska
Domowa pracownia przyrodnicza online, czyli co zrobić, żeby po żadnej stronie ekranu nie było nudno
Jakub Sypniewski
Praca metodą badawczą jako możliwość rozwijania u uczniów kompetencji XXI wieku
Magdalena Aszer

Przyroda w chmurze, czyli moje metody na uczenie przedmiotów przyrodniczych na odległość
Dawid Łasiński

Ryba czy wędka? Lekcje biologii na odległość – zajęcia wyzwalające aktywność i kreatywność uczniów
Joanna Gadomska
E-fizyka domowa – jak zachęcić uczniów do eksperymentowania podczas lekcji zdalnych
Agnieszka Górska-Pukownik

Partnerzy konferencji: